Program konferencije

Knjigu sažetaka naučno-stručnog skupa Savremeni trendovi u psihologiji 2019 možete da preuzmete u PDF formatu.

Program konfererencije možete pogledati na ovoj stranici ili preuzeti u PDF formatu. Da biste videli spisak radova po sekcijama i simpozijumima, kliknite na odgovarajuće linkove koji su navedeni u tabeli glavnog programa.


ČETVRTAK, 24. oktobar 2019.
09:00 - 11:00info pultRegistracija učesnika / Participant Registration
11:00 - 12:00kino salaSvečano otvaranje / Opening ceremony
12:00 - 13:00kino salaPlenarno predavanje / Keynote lecture
  Prof. dr Elisabeth Meins
  Mind-reading for beginners: The role of caregiver mind-mindedness in predicting children's development
13:00 - 14:30P9Ručak / Lunch
14:30 - 16:00101Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  Industrijska i organizacijska psihologija / Industrial and Organizational Psychology
  Voditelj: Nebojša Majstorović
102Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  Razvojna i pedagoška psihologija 1 / Developmental and Education Psychology 1
  Voditelj: Jasmina Pekić
114Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  Socijalna psihologija 1 / Social Psychology 1
  Voditelj: Bojana Bodroža
16:00 - 17:30114Simpozijum / Symposium »
  Životi koje živimo na internetu: psihološke determinante i posledice onlajn ponašanja / Our Lives Lived on the Internet: Psychological Determinants and Consequences of Online Behaviors
  Voditelj: Bojana Bodroža
101Simpozijum / Symposium »
  Mrežni pristup u psihopatologiji / Network approach to psychopathology
  Voditelj: Mikloš Biro
102Simpozijum / Symposium »
  Ako nisam najbolji, nisam dovoljno dobar - mitovi i istine o perfekcionizmu u sportu / If I am not the best - I am not good enough: The myts and truths about perfectionism in sports
  Voditelj: Jovana Trbojević and Zrinka Greblo Jurakić
16:30 - 17:30115HR lounge
  Ima li mesta za emocije u biznisu?
Ivana Milinković, TIM Centar
moderator: Boris Popov
17:30 - 18:00P9Pauza za kafu / Coffee break
18:00 - 19:00kino salaPlenarno predavanje / Keynote lecture
  Prof. dr Vincent Egan
  The importance of forensic individual differences
19:00 - 20:00mezaninKoktel dobrodošlice / Welcoming cocktail
PETAK, 25. oktobar 2019.
09:00 - 10:00info pultRegistracija učesnika / Participant Registration
10:00 - 11:30114Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  Klinička psihologija 1 / Clinical Psychology 1
  Voditelj: Snežana Tovilović
101Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  Psihologija sporta / Sport psychology
  Voditelj: Jovana Trbojević
102Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  Socijalna psihologija 2 / Social Psychology 2
  Voditelj: Vladimir Mihić
11:30 - 12:00P9Pauza za kafu / Coffee break
12:00 - 13:00kino salaPlenarno predavanje / Keynote lecture
  Prof. dr Lidija Arambašić
  Gubici kao mogući uzroci i/ili povodi agresije/nasilja? / Losses as possible causes or reasons of aggression/violence
13:00 - 14:30P9Ručak / Lunch
14:30 - 16:00114Simpozijum / Symposium »
  Karakteristike antisocijalnih ponašanja među rizičnim grupama: deca s psihopatijom, delinkventi i osuđenici / Characteristics of antisocial behaviors among risky groups: Psychopathy-like children, delinquents, and offenders
  Voditelj: Bojana Dinić and Vincent Egan
101Simpozijum / Symposium »
  Kako je biti LGBT osoba? Šta kaže nauka / What's It Like To Be LGBT? What the Science Have to Say
  Voditelj: Ivan Jerković
102Simpozijum / Symposium »
  Izgaranje, angažovanje i subjektivno blagostanje studenata u Jugoistočnoj Evropi - savremeni trendovi / Burnout, engagement and subjective well being among students in three transitional countries - current trends
  Voditelj: Boris Popov
16:00 - 16:30P9Pauza za kafu / Coffee break
holPoster sekcija 1 / Poster section 1 »
16:30 - 17:30115HR lounge
  Zašto ostajemo u kompanijama? Mit vs. realnost
Lana Surla, Manpower
moderator: Dragana Jelić
16:30 - 18:00114Sekcija usmenih izlaganja »
  Razvojna i pedagoška psihologija 2 / Developmental and Education Psychology 2
  Voditelj: Marija Zotović
101Sekcija usmenih izlaganja »
  Psihologija ličnosti / Personality Psychology
  Voditelj: Bojana Dinić
102Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  Psihologija percepcije / Statistika / Psychology of Perception / Statistics
  Voditelj: Sunčica Zdravković
18:00 - 19:30123Radionica / Workshop »
  Uvod u SEM i longitudinalne modele
  Voditelj: Dino Krupić
114Radionica / Workshop »
  Roditeljsko (ne)prihvatanje hroničnog zdravstvenog stanja kod deteta: procena roditelja i mogućnosti podrške
  Voditelj: Tatjana Krstić
115Radionica (TraNSferov podskup) »
  Galaktički vodič kroz objavljivanje rada
  Voditelj: Bojana Bodroža i Bojana Dinić
20:00 - 00:00Restoran "Veliki"Svečana večera / Conference dinner
SUBOTA, 26. oktobar 2019.
09:00 - 10:00info pultRegistracija učesnika / Participant Registration
10:00 - 11:30101Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  Klinička psihologija 2 / Clinical Psychology 2
  Voditelj: Ljiljana Mihić
114Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  Kognitivna psihologija / Cognitive Psychology
  Voditelj: Dušica Filipović-Đurđević
11:30 - 12:00P9Pauza za kafu / Coffee break
12:00 - 13:00kino salaPlenarno predavanje / Keynote lecture
  Prof. dr Nirvana Pištoljević
  Evidence-based pristupi u programima podrške ranom razvoju / Evidence-based approaches to early development support programs
13:00 - 14:30P9Ručak / Lunch
14:30 - 16:00114Simpozijum / Symposium »
  Međugrupni odnosi i socijalni identiteti u multietničkim i multikulturalnim regionima / Intergroup relations and social identities in multiethnic and multicultural regions
  Voditelj: Vladimir Mihić
101Simpozijum / Symposium »
  Simpozijum u čast Marvina Zakermana / Symposium in honor of Marvin Zuckerman
  Voditelj: Đorđe Čekrlija and Lana Vujaković
102Simpozijum / Symposium »
  Podrška ranom razvoju dece u Srbiji / Early childhood development support in Serbia
  Voditelj: Ivana Mihić and Nirvana Pištoljević
16:00 - 16:30P9Pauza za kafu / Coffee break
holPoster sekcija 2 / Poster section 2 »
16:30 - 17:30115HR lounge
  Uloga psihologije u formiranju uspešnih timova
Karlo Bem, Symphony
moderator: Dragana Jelić
kino salaPlenarno predavanje (TraNSferov podskup)
  dr Jasper van Assche
  Međunarodni pogled na ograničenja koja regija ima na vezu između predrasuda i individualnih razlika / A world-wide look at regional constraints of dispositions-prejudice associations
114Promocija / Promotion
  Centar za primenjenu psihologiju i časopisi Primenjena psihologija i Psihološka istraživanja / Center for Applied Psychology and journals Applied Psychology and Psychological Research
17:30 - 18:00P9Pauza za kafu / Coffee break
18:00 - 19:30kino salaPanel diskusija / Panel discussion »
  Psihologija, psihoterapija i koučing: ima li mesta za sve?
prof. dr Nikola Petrović
prof. dr Ivan Jerković
mr Nebojša Jovanović
Milica Novkov
Moderator: prof. dr Boris Popov
19:30 - 20:00kino salaZatvaranje skupa i dodela nagrada za najboljeg recenzenta, najbolji rad i najbolji poster / Closing and award ceremony
NEDELJA, 27. oktobar 2019.
10:00 - 11:00kino salaPlenarno predavanje (TraNSferov podskup)
  dr sci. med. Dejan Stevanović
  Zašto su važna kros-kulturološka istraživanja za dečju psihologiju i psihijatriju?
11:00 - 11:30P9Pauza za kafu / Coffee break
11:30 - 13:00101Sekcija usmenih izlaganja / Oral section »
  TraNSferov podskup / TraNSfer's Subconference

Simpozijumi

ČETVRTAK, 24. oktobar 2019.
Our Lives Lived on the Internet: Psychological Determinants and Consequences of Online Behaviors (114)    
16:00 - 16:15Snapchat Selfies: Filter Use, Self-esteem, and Appearance Perfection
 Lisa J. Orchard, Rachel Harrad, Diane Williams
16:15 - 16:30The role of textspeak and attractiveness in perceived compatibility in online dating
 Chris Fullwood, Nichola Sharaf, Luke Wilsdon
16:30 - 16:45Characteristics of cyber-violence - an overview of seven years of research
 Daniela Šincek, Ivana Duvnjak, Marija Milić, Jasmina Tomašić Humer
16:45 - 17:00Aspects of life satisfaction and tendency towards problematic internet use in students population
 Darko Hinić
17:00 - 17:15How to battle false beliefs online? An experimental comparison of two interventions
 Nejc Plohl, Bojan Musil
17:15 - 17:30Is level of engagement with travel photos posted by Facebook friends related to the frequency of travelling?
 Tamara Jovanović, Bojana Bodroža, Uglješa Stankov
If I am not the best - I am not good enough: The myts and truths about perfectionism in sports (102)    
16:00 - 16:15The relationship between athletes' perfectionism and coach-created motivational climate
 Zrinka Greblo Jurakić, Karla Bonačić
16:15 - 16:30Perfectionism, competitive anxiety, success and satisfaction with success in adolescent athletes
 Igor Čerenšek
16:30 - 16:45Perfekcionizam - (ne)prijatelj izvrsnosti sportaša - prikaz slučaja ritmičke gimnastičarke / Perfectionism - friend or enemy of excellence in sport - a case study of rhythmic gymnastics
 Matej Fiškuš
16:45 - 17:00How to train hard and play hard: Mental training in sport
 Ana Čerenšek, Sandra Župarić, Igor Čerenšek
17:00 - 17:15Pefekcionistička težnja ka postignuću, takmičarska anksioznost i odustajanje od sporta / Perfectionist pursuit of achievement, competitive anxiety and dropping out of youth sports
 Jovana Trbojević, Jelica Petrović
Network approach to psychopathology (101)    
16:00 - 16:15Struktura simptoma kliničke i nekliničke depresivnosti / Structure of clinical and non-clinical depression symptoms
 Bojan Janičić, Ljiljana Mihić, Zdenka Novović
16:15 - 16:30The bridges of depression and anxiety county – which features connect dysphoria and anxiety within a student sample?
 Dina Vučković, Katarina Mašić, Radomir Belopavlović
16:30 - 16:45Gender differences in the structure of schizotypy indicators
 Ivana Novakov, Radomir Belopavlović, Zdenka Novović
16:45 - 17:00Network approach to psychosis symptoms during the first hospitalization
 Radomir Belopavlović, Jovana Kovač, Zdenka Novović, Ljiljana Mihić, Richard P. Bentall
PETAK, 25. oktobar 2019.
Characteristics of antisocial behaviors among risky groups: Psychopathy-like children, delinquents, and offenders (114)    
14:30 - 14:45The role of parental psychopathic in parenting practices, child psychopathic traits and problem behaviours
 Silvija Ručević, Dino Krupić, Sandra Vućković, Tijana Borovac
14:45 - 15:00Schizotypal traits as predictors of criminal behavior in adolescents and adult convicts
 Janko Međedović, Meri Stojković
15:00 - 15:15Distress, shame, and guilt in offenders
 Anja Wertag, Ines Sučić, Renata Glavak Tkalić
15:15 - 15:30Psychopathy among offenders
 Ksenija Kolundžija
15:30 - 15:45Dark Tetrad and life events as predictors of offenders vs. general population
 Selka Sadiković, Milan Oljača, Bojan Branovački, Bojana Dinić, Valentina Baić
What's It Like To Be LGBT? What the Science Have to Say (101)    
14:30 - 14:45Menstruacija i ostale muške stvari / Menstruation and other men’s issues
 Nataša Jokić Begić, Anita Lauri Korajlija
14:45 - 15:00Neke porodične i individualne karakteristike gej mladića / Some family and individual characteristics of young gay man
 Jelena Srdanović Maraš
15:00 - 15:15Pokazivanje ljubavi u predikciji zadovoljstva u homoseksualnim partnerskim relacijama: dijadni pristup / Does showing love determine satisfaction in homosexual relationships: A dyadic approach
 Nina Brkić Jovanović
15:15 - 15:30LGBT dete u porodici: integracija detetovog identiteta u identitet porodice / LGBT child in a family: integration of the child’s identity in family identity
 Vedrana Mirković, Ivan Jerković
15:30 - 15:45Skrivanje seksualne orijentacije i mentalno zdravlje LGB osoba u Hrvatskoj - provjera modela manjinskog stresa / Structural stigma, concealment of sexual orientation and mental health of LGB persons in Croatia
 Željka Kamenov, Aleksandra Huić, Margareta Jelić
Burnout, engagement and subjective well being among students in three transitional countries - current trends (102)    
14:30 - 14:45A validation of the Maslach Burnout Inventory Student Survey in three transitional countries
 Antun Palanović, Mitja Ružojčić, Nina Zupančič, Zvonimir Galić, Eva Boštjančič, Dragana Jelić
14:45 - 15:00Does Utrecht Work Engagement Scale for Students function differently in transitional countries?
 Mitja Ružojčić, Antun Palanović, Nina Zupančič, Zvonimir Galić, Eva Boštjančič, Dragana Jelić
15:00 - 15:15Satisfying student's basic psychological needs increases engagement in studies and decreases burnout
 Nina Zupančič, Antun Palanović, Mitja Ružojčić, Zvonimir Galić, Eva Boštjančič, Dragana Jelić, Stefan Marjanović
15:15 - 15:30Relations between workaholism, perfectionism, health, life satisfaction, and academic success among students of University of Novi Sad
 Tanja Božović, Boris Popov
SUBOTA, 26. oktobar 2019.
Intergroup relations and social identities in multiethnic and multicultural regions (114)    
14:30 - 14:45Coexistence or acceptance? Lay people definitions of reconciliation in Bosnia and Herzegovina
 Tijana Karić, Vladimir Mihić
14:45 - 15:00Antigypsyism as the Obstacle to Roma Inclusion: The Last Acceptable Prejudice in Europe
 Anna Kende, Márton Hadarics
15:00 - 15:15National Identity and Xenophobia - A meta-analytic approach
 Sara Csaba, Anna Kende
15:15 - 15:30Attitudes towards multiculturalism and assimilationism among majority and minority adolescents in Serbia and Croatia
 Lana Pehar, Iva Kapović, Ena Uzelac, Dinka Čorkalo Biruški, Margareta Jelić
Symposium in honor of Marvin Zuckerman (101)    
14:30 - 14:45Latentni prostor psihobioloskih dimenzija ličnosti: poređenje Zakermanovog i Grejovog modela / The latent space of psychobiological dimensions of personality: comparison of Zuckerman’s and Gray’s models
 Selka Sadiković, Dušanka Mitrović, Snežana Smederevac
14:45 - 15:00Effects of gender and Alternative Five-factor model traits on alcohol use
 Bojan Branovački, Milan Oljača, Bojana Dinić
15:00 - 15:15Emotional competence and Alternative Five Factor model personality traits
 Đorđe Čekrlija, Vladimir Takšić
15:15 - 15:30The position of the Dark triad personality measures in a space defined by the personality traits of the Alternative Five-Factor Model
 Lana Vujaković, Milana Damjenić
Early childhood development support in Serbia (102)    
14:30 - 14:45Aktuelno stanje i kontekst podrške ranom razvoju dece u Srbiji - uvodno izlaganje / State and context of ECD support in Serbia - introductory note
 Ivana Mihić, Jelena Zajeganović Jakovljević
14:45 - 15:00Skrining razvoja dece ranog uzrasta u Srbiji / Early childhood development screening in Serbia
 Marina Videnović, Milana Rajić, Ivana Stepanović Ilić, Ivana Mihić, Dragana Lozanović, Ljiljana Sokal Jovanović
15:00 - 15:15Koliko je sredina u kojoj odrastaju deca ranog uzrasta u Srbiji podsticajna? / How much is enviroment supportive for early childhood development in Serbia?
 Milana Rajić, Marina Videnović, Ivana Stepanović Ilić, Ksenija Krstić, Marica Milidrag, Radovan Bogdanović
15:15 - 15:30“Poseta Mede čitača” - implementacija programa podrške ranom razvoju u okviru poseta patronažnih sestara / “Teddy bear home visit” - implementation of early childhood development support program in patronage nurse home visitation
 Ivana Mihić, Kristina Nedeljković, Miljana Marić, Jelena Branković
15:30 - 15:45Potrebe za programima podrške ranom razvoju u hraniteljskim porodicama: perspektiva hranitelja i savetnika za hraniteljstvo / Needs for ECD support programs in alternative child care: perspective of foster parents and foster family councelors
 Miljana Marić

Sekcije usmenih izlaganja

ČETVRTAK, 24. oktobar 2019.
Industrijska i organizacijska psihologija (101)
14:30 - 14:45Prediktori potencijalne fluktuacije kod zaposlenih u IT sektoru / Predictors of potential turnover among employees in the IT sector
 Nebojša Majstorović, Ana Komlenić
14:45 - 15:00Da li pokretanje sopstvenog posla ostavlja posledice po psihofizičko zdravlje i izgaranje preduzetnika? / Does starting one's own business leave consequences on psychophysical health and burnout in entrepreneurs?
 Anđela Cvetićanin, Danica Osmajić, Jelena Matanović, Boris Popov
15:00 - 15:15How coping mechanisms improve job satisfaction of the flight attendants
 Sanja Batić Očovaj, Vera Sekereš
15:15 - 15:30Stereotipi o preduzetnicima i njihova relacija sa direktivnim stavom / Stereotypes about entrepreneurs and their relation to directive attitude
 Kristina Andrić, Denis Zlatković, Sanja Batić Očovaj, Jasmina Nedeljković
15:30 - 15:45Self-regulacija i makijavelizam kao personalni faktori u rešavanju organizacijskih etičkih dilema / Self-regulation and Machiavellianism as personal factors in resolving ethical dilemmas at work
 Milica Ristić, Nebojša Majstorović
15:45 - 16:00Vitamin "G": Da li zelenilo na radnom mestu ima efekta na izgaranje i radnu angažovanost zaposlenih? / Vitamin G: Does the workplace greenery affect employees’ burnout and work engagement?
 Boris Popov, Kristina Jovčevski
16:00 - 16:15Differences in the experience of self-concept between workers who have lost their jobs and employees
 Teodora Safiye, Milanko Čabarkapa
Razvojna i pedagoška psihologija 1 (102)
14:30 - 14:45Dečja tumačenja fobija / Children’s interpretation of phobias
 Vojin Simunović, Vladimir Jovanović
14:45 - 15:00Regulacija emocija kod djece predškolske dobi – uloga nekih osobnih i obiteljskih čimbenika / Regulation of emotions in preschool children - the role of some personal and family factors
 Slavica Šimić Šašić
15:00 - 15:15Bazične psihološke potrebe igrača video igara / The video games players' basic psychological needs
 Gorana Rakić Bajić, Manojlo Maravić
15:15 - 15:30Matematika u osnovnoj školi: visoko odricanje, dosada i anksioznost / Mathematics in elementary school: high cost, boredom and anxiety
 Ksenija Krstić, Jelena Radišić, Aleksandar Baucal
15:30 - 15:45Parent math self-efficacy: Structure and relations with math achievement and math anxiety in early elementary school children
 Ivona Nađ, Ilija Milovanović
15:45 - 16:00Relations between empathy and bystanders attitudes toward bullying in upper elementary school stage
 Jasmina Pekić, Ilija Milovanović, Jasmina Kodžopeljić
Socijalna psihologija 1 (114)
14:30 - 14:45Perceived and actual gender discrimination: Effects on personal self-esteem and coping styles
 Ivana M. Jakšić, Katarina Mijatović, Tamara Džamonja Ignjatović
14:45 - 15:00Relation between Attitudes toward Homosexuality and Religiousness
 Ivana Burić, Milica Milosavljević, Stevan Nikolić
15:00 - 15:15Exploring HPV vaccine knowledge in Serbia
 Duško Kljajić, Jasna Milošević
15:15 - 15:30Otac na rodiljnom/roditeljskom dopustu - rodne uloge, stavovi i namjera korištenja / Fathers taking parental leave – gender roles, attitudes and intention to use
 Jasmina Mehulić, Željka Kamenov
15:30 - 15:45Are vegetarians warm and competent? Contents and predictors of stereotypes about vegetarians
 Marija Branković
PETAK, 25. oktobar 2019.
Klinička psihologija 1 (114)
10:00 - 10:15Trening samo-fokusirane pažnje: efekti na emocionalno i kognitivno funkcionisanje / Self-focused attention training: Effects on emotional and cognitive functioning
 Tanja Petrović, Novović Zdenka, Mihić Ljiljana, Snežana Tovilović
10:15 - 10:30The network structure of anxiety symptoms in a sample of anxious individuals
 Marija Volarov, Nicholas P. Allan, Brad N. Schmidt
10:30 - 10:45Latent structure and validity of the Secondary Traumatic Stress Scale
 Marko Živanović, Maša Vukčević Marković
10:45 - 11:00Does psychological (in)flexibility moderate the association between functional status and quality of life in breast cancer patients?
 Ivana Novakov, Svetlana Popović-Petrović
11:00 - 11:15Doživljaj kvaliteta bračnog odnosa i zdravstveni problemi kod žena / Perception of marital quality and health problems in women
 Jelena Šakotić Kurbalija, Biljana Trifunović
11:15 - 11:30Povezanost komponenata samosaosećanja i percipirane socijalne podrške / Connection between components of self-compassion and perceived social support
 Peđa Miladinović
Socijalna psihologija 2 (102)
10:00 - 10:15Cognitive reflection and reflexion in moral reasoning
 Ljiljana Gregov, Ana Proroković, Nataša Šimić, Andrea Tokić
10:15 - 10:30Political identity and memory of civil protests in Federation of Bosnia and Herzegovina in 2014
 Alija Selimović
10:30 - 10:45Migrantska situacija u Bosni i Hercegovini kroz prizmu socijalne psihologije i sigurnosti: izazovi i perspektive / The migrant situation in Bosnia and Herzegovina through the prism of social psychology and security: challenges and perspectives
 Safet Mušić
10:45 - 11:00Nurturance vs. Self-determination – what Croatian citizens believe about child rights
 Aleksandra Huić, Ivana Jeđud Borić, Ana Širanović
11:00 - 11:15Uticaj cyberbullinga na mentalno zdravlje maloljetnika / The impact of cyberbullying on the minor's mental health
 Anesa Agović
Psihologija sporta (101)
10:00 - 10:15Motivational climate as predictor of basic psychological needs in sports of young Serbian female athletes: the role of coach and teammates
 Jovana Trbojević, Jelica Petrović
10:15 - 10:30Značaj imaginacije u psihološkoj pripremi ženskog tima vaterpolo reprezentacije: Preliminarni nalazi / The importance of imagery in psychological preparation of the national female water-polo team: Preliminary report
 Aleksandra Crvenko, Jelena Sokić, Stanislava Popov
10:30 - 10:45Fizički self i opaženo ponašanje saigrača kao prediktori potrebe za kompetencijom kod mladih sportista / Physical self and the perceived behavior of teammates as predictors of the need for competence among young athletes
 Slađana Grujić, Jovana Trbojević
10:45 - 11:00Ispitivanje latentne strukture Skale za procenu motivacije maratonaca na populaciji sa prostora bivše Jugoslavije / Examination of the latent structure of the Motivation of Marathoners Scale on the population from the territory of the former Yugoslavia
 Tijana Kabić, Popov Stanislava, Jelena Sokić
11:00 - 11:15Odnos motivacije i učestalosti vježbanja sa zadovoljstvom izgledom mladih žena / Relationship between motivation for exercise and frequency of exercise with the appearance satisfaction in young women
 Petra Anić, Alessandra Pokrajac-Bulian, Miljana Kukić, Tamara Mohorić
11:15 - 11:30Dimenzije motivacije aktivnih trkača / Motivation dimensions of active runners
 Dragan Glavaš, Marko Bićanić, Mario Pandžić, Suzana Obrovac Lipar
Psihologija ličnosti (101)
16:30 - 16:45Collective creativity and emphatic concern
 Irena Ristić, Miloš Milošević
16:45 - 17:00Childhood poverty and pregnancy planning moderate the link between personality and fertility
 Uroš Kovačević, Janko Međedović
17:00 - 17:15Elevated body mass as a morphological indicator of fast life history trajectory
 Janko Međedović
17:15 - 17:30Odnos fizičkog vežbanja, fizičkog self-koncepta i psihološkog dobrostanja / The relationship between physical exercise, physical self-concept, and psychological well-being
 Nemanja Rebić, Marija V. Čolić, Ana Orlić
17:30 - 17:45Polne razlike u usamljenosti, samopouzdanju i zavisnosti od društvenih mreža između pojedinaca koji igraju i koji ne igraju video igre / Gender differences in loneliness, self-esteem, and social media addiction between subjects who play video games and those who do not
 Nemanja Šajinović, Milica Ludoški
Psihologija percepcije / Statistika (102)
16:30 - 16:45A Neural Network Model of Illusory Line Motion
 Dražen Domijan
16:45 - 17:00Color naming in Serbian language
 Ivana Jakovljev, Sunčica Zdravković
17:00 - 17:15Tačnost klasifikacije pojmova različitih afektivnih valenci u zavisnosti od tipa vizuelne prezentacije i vrste emocije / Classification accuracy of the verbal material related to different affective valences in dependence of type of the visual presentation and kind of emotion
 Tijana Todić Jakšić, Senka Kostić, Mina Manić
17:15 - 17:30Application of artificial neural networks in psychology
 Tanja Jevremov, Nenad Jurić
17:30 - 17:45Provera konstrukt validnosti koeficijenta izuzetnosti / Testing a construct validity of the uniqueness coefficient
 Miloš Milošević, Irena Ristić
Razvojna i pedagoška psihologija 2 (114)
16:30 - 16:45Kriza srednjih godina: mit ili realnost / Midlife crisis: myth or reality
 Marina Oros, Marija Zotović, Jelica Petrović
16:45 - 17:00Da li su žene u Srbiji srećne? Zadovoljstvo životom kod žena srednjeg životnog doba / Are Women in Serbia Happy? Satisfaction With Life in a Middle Age Woman
 Kristina Ranđelović, Nikola Goljović, Nataša Mladenović, Olivera Dimković
17:00 - 17:15Kvalitet života žena u procesu vantelesne oplodnje / The quality of life of women undergoing in vitro fertilization
 Jelena Opsenica Kostić, Milica Mitrović, Damjana Panić
17:15 - 17:30Parenting behaviour among mothers of infants at high risk for autism spectrum disorder
 Melinda Schaap, Karla Van Leeuwen, Petra Warreyn, Ilse Noens
17:30 - 17:45Kvalitet života porodica sa detetom sa smetnjama u razvoju u sistemu socijalne zaštite / Quality of life of families with children with disabilities in development in the social welfare system
 Bratislava Stojković
17:45 - 18:00Stavovi studenata fizioterapije prema deci s posebnim potrebama / Attitudes of physiotherapy students toward children with special needs
 Vesna Šeper, Nebojša Nešić
SUBOTA, 26. oktobar 2019.
Klinička psihologija 2 (101)
10:00 - 10:15Predictors of subjective well-being in adolescents
 Nikola Petrović, Lazar Tenjović, Jelena Srna
10:15 - 10:30Psychometric analysis of the EPOCH questionnaire for measuring adolescent well-being
 Lazar Tenjović, Nikola Petrović, Jelena Srna
10:30 - 10:45Korelati sekstinga kod mladih odraslih osoba: samopoštovanje i percepcija vlastitog tijela / Correlates of sexting in young adults: self-esteem and body perception
 Kristina Sesar, Toni Jandrić, Arta Dodaj
10:45 - 11:00Turning to the virtual world: the role of attachment in problematic use of pornography
 Josip Razum, Natalija Ignjatović, Renata Glavak Tkalić
11:00 - 11:15Samopovređivanje kod adolescenata u korektivnim institucijama: Uloga emocionalne disregulacije / Self-harm in young offenders: The role of emotional dysregulation
 Mina Velimirovic
11:15 - 11:30Relationships between self-liking, self-competence, optimism, and life goals
 Marija Milić, Ivana Marčinko
Kognitivna psihologija (114)
10:00 - 10:15Testing the influence of the auditory perceptual modality on the word processing
 Milica Popović Stijačić, Dušica Filipović Đurđević
10:15 - 10:30Testing semantic settling dynamics model predictions – homonym meaning uncertainty
 Ksenija Mišić, Dušica Filipović Đurđević
10:30 - 10:45Lying and cognitive biases: Conscious cognitive deception and unconscious cognitive illusions
 Nikola Milosavljević, Jelka Stojanov, Sara Stanisavljević, Ana Vilotijević
10:45 - 11:00Mathematical reasoning in the Even-Odd task: Bolstering mindware through strategy training
 Pavle Valerjev, Marin Dujmović
11:00 - 11:15Eksperimentalna provera koncepata teorije izgleda – zone dobitka i gubitka u rizičnom odlučivanju / The Experimental verification of the concepts of the Prospect Theory - the gain and loss zones in risky decision-making
 Vera Novković, Sandra Ilić, Kaja Damnjanović
11:15 - 11:30Kreativnost i učinak u Simonovom zadatku / Creativity and the Simon task performance
 Maša Milas, Ana Šimunić
NEDELJA, 27. oktobar 2019.
TraNSferov podskup (101)
11:30 - 11:45Zločin i krivnja: studentska percepcija žrtava kaznenih djela / Crime and blame: Students' perception of victims of various crimes
 Helena Lujanović, Bruno Škovrlj
11:45 - 12:00Autoritarnost i socijalno dominantna orijentacija (SDO) u različitim poslovnim okruženjima / Authoritarinism and social dominance orientation (SDO) in different business settings
 Zdenko Galić, Jovana Zorić
12:00 - 12:15Da li je kvaliteta spavanja medijator povezanosti između percipiranog stresa i jutarnjeg/noćnog tipa / Does sleep quality mediate the association between percived stress and morning/evening type
 Ilda Bukva, Ajla Demir
12:15 - 12:30Reakcije zaposlenika na ergonomski dizajn posla: moderatorski efekt zdravstvenog lokusa kontrole / Employee Reactions to Ergonomic Job Design: The Moderating Effects of Health Locus of Control and Self-Efficacy
 Ajla Demir, Ilda Bukva
12:30 - 12:45Efekti medijske propagande na percepciju mladih o državljanima SAD-a
 Lana Lemajić, Nemanja Milaš, Lazar Rondović
12:45 - 13:00Zbog čega su ljudi pohlepni? / Why are people greedy?
 Zvonimir Blažević, Katarina Ešegović, Sara Grbešić, Antonia Uzelac

Poster sekcije

PETAK, 25. oktobar 2019.
16:00 - 16:30Poster sekcija 1 / Poster section 1
Darkwood moon illusion - depth cues distribution and distance perception
Oliver Tošković
Early receptive and expressive vocabulary of Serbian speaking children
Darinka Anđelković, Nada Ševa, Maja Savić, Slavica Tutnjević, Siniša Lakić
Effects of bullying role on high-school students' psychological functioning
Branko Topić, Maja Pandža Topić
From fathers involvement to children math achievement: Mediating role of children math anxiety
Ilija Milovanović, Jasmina Pekić, Jasmina Kodžopeljić
Manipulative behaviour in love relationship: Do romantic attachment and emotional intelligence matter?
Nikolina Opat Jozić, Ombla Jelena, Marina Vidaković
Organizacijska radna etika u Republici Srbiji: pilot studija / Organizational work ethic in the Republic of Serbia: a pilot study
Vanja Slijepčević, Marko Šunjka, Miroslav Milosavljević, Nebojša Majstorović
Procrastination and perfectionism as mediators between self-efficacy and academic achievement
Gabrijela Vrdoljak, Ana Kurtović, Marija Štuc
Ispitivanje povezanosti vrednosti, traženja senzacija i kompulsivne kupovine potrošača / Relationship between values, sensation seeking and compulsive buying
Tatjana Opančina
Selfreported reasons and excuses of homophobia among Serbian Facebook users
Irena Pavlović, Kaja Damnjanović
Students who struggle with school discipline: The importance of distressful live events
Sanja Radetić Lovrić, Ana Keleman, Lana Lugonja, Siniša Subotić
Teaching assistants for pupils with developmental difficulties: work motivation, personality and stress
Olivera Davidović, Nikolina Klepić, Milana Damjenić
The role of parental sensitivity in the transgenerational transmission of capacity to mentalize
Ana Jovančević, Milica Tošić Radev, Tatjana Stefanović Stanojević
SUBOTA, 26. oktobar 2019.
16:00 - 16:30Poster sekcija 2 / Poster section 2
Polne razlike u predikciji afekta na osnovu HEXACO osobina ličnosti
Anamarija Došenovič
Ispitivanje efekta kongruentnosti modaliteta na brzinu i tačnost obrade reči - replikaciona studija na glagolima i pridevima
Konstantin Tomić, Milica Popović Stijačić, Dušica Filipović-Đurđević, Sunčica Zdravković
Affective profiles of the Dark Triad
Maja Ribar, Anja Wertag, Denis Bratko
Attitude toward euthanasia in Croatian nurses-technicians
Dijana Bačani, Ombla Jelena, Ana Slišković
Strategije suočavanja sa stresom i zdravstveni problemi kod žena / Coping strategies and health problems in women
Biljana Trifunović, Jelena Šakotić Kurbalija
Procena depresivnosti kod blagog kognitivnog poremećaja i Alchajmerove bolesti / Evaluation of depression in mild cognitive impairment and Alzheimer
Tijana Vujanić Stankov, Željka Nikolašević, Vojislava Bugarski Ignjatović, Marija Semnic, Aleksandra Kovač, Sonja Rajić
Faking aggressiveness: Scores' changes under different faking instructions
Bojana Dinić, Luna Radević
Dimenzije ličnosti i egzekutivne funkcije pacijentkinja obolelih od karcinoma dojke / Personality traits and executive functions in breast cancer patients
Vojislava Bugarski Ignjatović, Aleksandra Kovač, Snežana Smederevac, Snežana Tovilović, Jasna Trifunović
Neki prediktori rizika za psihopatologiju kod djece osnovnoškolske dobi / Some predictors of risk for psychopathology in primary school aged children
Ana Kurtović, Ivančica Bulut, Sanja Jandrić, Martina Ivandić, Nicole Krstanović
The relationship between alexithymia, gender and severity of symptoms among psoriasis patients
Tajana Juraković, Ivana Marčinko
What is better - good or the best: maximization and personality traits
Aleksandra Trogrlić

Plenarna predavanja


xyzzz
Prof. Dr. Elizabeth Meins
Mind-reading for beginners: The role of caregiver mind-mindedness in predicting children's development
My talk will focus on the concept ofmind-mindedness—parents’ ability to ‘tune in’ to what their young babies are thinking and feeling. Numerous studies over the past 20 years have shown that mind-mindedness predicts wide-ranging positive aspects of children’s development. I will talk about interventions we have developed to help teach parents to become more mind-minded. This research involves working with mothers hospitalised with their babies due to severe mental illness, and a community-based study testing the effectiveness of a smartphone app.

Elizabeth Meins je redovni profesor na Odseku za psihologiju Univerziteta u Jorku, Velika Britanija.

Osnovne studije iz prirodnih nauka završila je na Univerzitetu u Kembridžu, gde se usmerava na oblast psihologije u poslednjoj godini studija. Ostaje u Kembridžu gde doktorira iz oblasti razvojne psihologije. Nakon 16 godina rada na Univerzitetu Durham, dr Meins prelazi na Univerzitet u Jorku (2013).

Od početaka svog istraživačkog rada zainteresovana je za pitanja uticaja socijalne sredine na kognitivni razvoj. Njeno osnovno istraživačko interesovanje fokusirano je na fenomen "orijentisanosti na um deteta" (eng. mind-mindedness) koji podrazumeva kapacitet roditelja da se bavi mentalnim stanjima svog deteta. Najveći broj istraživakih radova prof. dr Meins potvrđuje pozitivni uticaj ove roditeljske kompetencije na kasniji socio-kognitivni i socio-emocionalni razvoj dece. Takođe se bavi i istraživanjem fenomena afektivne vezanosti, posebno pitanjem kako formirane reprezentacije usmeravaju pažnju i kognitivne procese u mlađem odraslom dobu.

Istraživački rezultati prof. dr Meins su doprineli kreiranju stručnih i edukativnih programa nacionalnog nivoa ("All babies count", "Minding the baby", "Baby steps"). Ona takođe sarađuje sa kliničkim psiholozima na implementaciji interventih programa namenjenih hospitalizovanim majkama usled težih psihičkih poremećaja u cilju unapređenja odnosa između majke i deteta.

Autorka je više stotina naučnih i stručnih publikacija, i član je Britanskog psihološkog društva i Društva za istraživanje dečijeg razvoja.

https://www.york.ac.uk/psychology/staff/academicstaff/elizabeth_meins/#external
https://scholar.google.co.uk/citations?user=gG4O5vIAAAAJ&hl=en&oi=ao

xyzzz
Prof. Dr. Vincent Egan
The importance of forensic individual differences
"Forensic" means to advise the court. As an expert witness psychologist, this requires one to conduct individual-based assessments not so different from a clinical psychology report. The questions asked by referrers - is this person fit to plead? Can this person respond to available treatment programmes? Are they safe to be released? - are all inherently individual difference based, and require a good grasp of the academic literature, as well as an ability to conduct individual assessments and formulate a person's history and difficulties in relation to legal issues, typically in a short period of time. Techniques such as personality, intelligence, and performance testing are all required, as is an awareness of the folkways which enable you to work constructively and affably with both the offenders and the care staff, and an ability to explain psychometric methods and concepts to a non-specialist audience. To be in court is to have another PhD viva, and like a PhD viva, knowing what you did and why is crucial to optimize one's delivery and reception. Individual differences models and skills thereby continue to contribute importantly to society.

Prof. dr Vinsent Egan je vanredni profesor u oblasti forenzičke psihološke prakse na Univerzitetu u Notingemu i rukovodilac doktorskih studija forenzičke psihologije na istom univerzitetu.

Diplomirao je psihologiju na Goldsmiths koledžu, Univerziteta u Londonu 1984. godine, doktorirao na Univerzitetu u Edinburgu 1991. i na Univerzitetu u Lesteru 1996. godine. Radio je pet godina kao klinički psiholog u poluzatvorenoj jedinici za osuđenike s mentalnim poremećajima i bio vodeći psiholog za jedinicu za poremećaje ličnosti pri notingemskom centru za zdravstvenu zaštitu (NHS Trust)

Bio je rukovodilac master studijskog programa forenzičke psihologije na Glasgov Caledonian Univerzitetu (2001- 2007), i rukovodilac master studijskog programa iz forenzičke psihologije i master programa za procenu i tretman seksualnih prestupnika na Univerzitetu u Lesteru.

Prof.dr Egan napisao je više od 380 sudskih izveštaja i još uvek radi sa prestupnicima preko nezavisnih pravnih zastupnika. Autor je preko 130 akademskih publikacija i član je britanskog psihološkog društva i međunarodnog društva za proučavanje individualnih razlika.

http://www.nottingham.ac.uk/medicine/people/vincent.egan

xyzzz
prof. dr Lidija Arambašić
Gubici kao mogući uzroci i/ili povodi agresije/nasilja?
Na svijetu ne postoji čovjek koji nije nekoga ili nešto izgubio i po tome smo svi jednaki. Naravno, ljudi se razlikuju po broju doživljenih gubitaka, prate li ih gubici od djetinjstva ili su im se počeli događati tek kasnije u životu, razlikuju se po trajanju oporavka od gubitka i po (trajnim) posljedicama gubitaka. Nekim je gubicima izložena većina ljudijer se događaju pri prijelazu s jedne razvojne stepenice na drugu. Oni su prirodan proces sazrijevanja i odrastanja i obično su predvidljivi.No, postoje i gubici koji su nepredvidivi, ne događaju se svim ljudima, a uzrokuju ih različiti stresni i traumatski događaji.
Uobičajen, prirodni proces koji slijedi nakon gubitka naziva se tugovanjem. U tome procesu moramo: 1)prihvatiti činjenicu da nekoga tko nam je bio važan više nema u našem životu i 2) naučiti živjeti s tom spoznajom. Tugovanje se događa svim ljudima i većina kroz njega prođe bez većih teškoća (pod uvjetom da postoji podrška bliskih ljudi).
Na gubitke reagiramo vrlo raznolikimstresnim i traumatskim reakcijama i često je potrebno puno vremena i strpljenja da bi količina i jačina tih reakcija postalipodnošljivi. Gubici mogu imatii dugotrajne posljedice, npr. ustaljeni oblici neprilagođenog ponašanja (npr. stalno povlačenje u sebe, agresivnost, nemir, noćne more), depresivnost, anksioznost,psihosomatski poremećaji ili oboljenja.
Dugotrajne posljedice gubitaka mogu se spriječiti/ublažiti djelotvornom podrškom bliskih ljudi –tugujućima je potrebno vrijeme, strpljenje, osjećaj da ih drugi razumiju, osjećaj da im drugi žele pomoći itd. Nažalost, okolina zbog različitih razloga, a u najboljoj namjeri, često puta čini ili govori stvari koje tugujućima ne pomažu, a katkada im čak i otežavaju stanje.
U predavanju će na brojnim primjerima iz prakse biti prikazano kako dolazi do toga da se nakon gubitka pojave ljutnja, bijes i agresija/nasilje te što možemo učiniti da to ublažimo i/ili spriječimo.

Prof. dr Arambašić je diplomirala psihologiju i doktorirala iz oblasti zdravstvene i kliničke psihologije 1994.godine na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.

Od 1982. god. zaposlena je u Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu i to na Katedri za zdravstvenu i kliničku psihologiju, gde predaje predmete: Psihoterapijski pravci, Psihološko savjetovanje u kriznim situacijama, Osnove psihološkog savjetovanja i Osnove traumatske psihologije.

Prof.Arambašić je aktivno sudjelovala u brojnim projektima usmjerenim na pružanje psihosocijalne pomoći žrtvama rata te podrške stručnjacima pomagačkih zanimanja koji su intenzivno radili s tom populacijom. Ima veliko iskustvo u edukaciji stručnjaka pomagačkih zanimanja u području psihološkog savjetovanja, savjetovanja u kriznim situacijama i traumatske psihologije. Uključena je u osmišljavanje i rad na uspostavi sustava za provedbu psiholoških kriznih intervencija u Hrvatskoj, i ima bogato iskustvo u vođenju supervizije psihosocijalnog rada stručnjaka različitih pomagačkih zanimanja i to u vladinom i nevladinom sektoru.

Samostalno i u koautorstvu objavila je više od 50 znanstvenih i stručnih radova. Samostalna je autorica dviju knjiga: "Gubitak, tugovanje, podrška" (2008) i "Psihološka prva pomoć nakon kriznih događaja: vodič kroz psihološke krizne intervencije u zajednici" (2012).

Izlagala je znanstvene i stručne radove na brojnim skupovima i kongresima u zemlji i inozemstvu. Održala je pozvana predavanja na domaćim i inozemnim znanstveno-stručnim skupovima.

Za svoja znanstveno-stručna postignuća dobila je četiri nagrade (Hrvatskog psihološkog društva i Filozofskog fakulteta u Zagrebu).

https://theta.ffzg.hr/ECTS/Osoba/Index/2846

xyzzz
prof. dr Nirvana Pištoljević
Evidence based pristupi u programima podrške ranom razvoju

Children’s developmental trajectory can be greatly effected by the phylogenetic but also the environmental factors, like the effects of the poverty, different teratogens, unhealthy living conditions, toxic stress, and overall outdated systems of health and education in mid- and low-income countries (LMIC). The goal of any a healthy country is the advancement of early childhood development for children at risk and children with developmental delays and disorders. Good systems detect risk factors and any deviations from the typical development very early on, and support the individual needs of families and young children through parent education and direct early intervention in the first few years of the child’s life. Such systems rely on science, data, and use validated measuring tools and evidence-based approaches. Through partnership with USAID and UNICEF I was able to work on developing and advancing whole systems of Early Detection and Intervention through evidence-based approaches across several countries. This included creating standardized screening and assessment tools for pediatricians and nurses to easier detect atypical development, protocols to aid professionals in easier and quicker detection and diagnosing of neurodevelopmental disorders like Autism, and designed trainings for professionals who were to deliver services to children identified as “at risk” and with developmental disorders. Professional staff in health clinics and governmental day-care programs with appropriate standardized tools and training became providers of early detection and intervention services throughout the countries with weak resources and services. I will share some of the experiences from the whole process and results of several major studies we have conducted in the process. I will try to outline some risk factors for healthy development from our research and data-driven possible solutions for minimizing them and supporting fulfillment of the full potential of each child.

Dr. Nirvana Pištoljević završila je studije psihologije na Rutgers univerzitetu (SAD). Postdiplomske studije je pohađala na Univerzitetu Columbia u New Yorku gdje je stekla tri magisterijuma iz oblasti specijalnog, opšteg obrazovanja i primjenjene bihejvioralne analize, prakse podučavanja u specijalnom obrazovanju, te bihejviorizma. Na Univerzitetu Columbia je i doktorirala u oblasti primjenjene bihejvioralne analize, nakon čega na istom univerzitetu već 6 godina predaje na postdiplomskim studijima, na predmetima specijalnog obrazovanja i inkluzije. Predaje i na postiplomskim studijima iz psihologije i primjenjene bihejvioralne analize na Parma univerzitetu u Italiji.

Radila je 7 godina u Fred Keller školi u New Yorku (koja je ujedno i naučnoistraživački centar pri Univerzitetu Columbia) sa decom sa i bez poteškoća uzrasta 18 mjeseci do 5 godina, po sistemu CABAS®, i tada je bila mentor postdiplomskim studentima.

Objavila je brojne naučnoistraživačke radove sa fokusom na indukciju govora i razvojnih faza kod dece s poteškoćama u razvoju. Od 2010. godine je Izvršna direktorica Udruženja EDUS (Edukacija za sve) za djecu sa i bez poteškoća u razvoju. Sprovodi naučno zasnovane programe rane intervencije, vrtićke, predškolske, školske i dodatne nastave u EDUS centru, te pri školi „Mjedenica“.

U funkciji potpredsjednika Bosanskohercegovačko-američke akademije umjetnosti i nauka, svake godine organizuje naučne konferencije i razmjene znanja stručnjaka iz Amerike i regije.

https://www.tc.columbia.edu/faculty/np2127/
http://edusbih.org/bhs/edus-osoblje/


Predavači u okviru TraNSferovog podskupa

xyzzz
dr Jasper Van Assche
Međunarodni pogled na ograničenja koja regija ima na vezu između predrasuda i individualnih razlika
Veliki broj istraživanja u socijalnoj psihologiji, psihologiji ličnosti kao i političkoj psihologiji ispitivalo je dispozicije koje leže u osnovi individualnih razlika predrasuda. Ovakve studije otkrile su jaku, pozitivnu i stabilnu povezanost između desničarskih stavova i religioznosti sa različitim vidovima predrasuda (npr. rasizam, seksizam, ejdžizam i homofobija). Naglasio bih da snaga ovih povezanosti nije jednaka svuda u svetu, i smatram da je vredno truda, čak i nužno, upotrebiti osoba x kontekst, višeetapni okvir, koji bi ispitao one varijable vezane za kontekst koje umanjuju dejstvo varijabli individualnih razlika. Prateći model pretnja-ograničenje moje analize konstantno pokazuju da konteksti u kojima postoji visok nivo pretnje prigušuju vezu između individualnih razlika i određenih tipova negativnih stavova prema drugoj grupi. Tačnije, prvi set studija prikazuje međuetapne interakcione efekte koji pokazuju visoku povezanost između desničarskih stavova u regijama sa neizraženom desničarskom klimom, dok je ova povezanost slabija, a često i odsustna, u regijama sa jako izraženom desničarskom klimom. Drugi set studija nudi slične nalaze koji se odnose na religioznost i predrasude. Konkretno, jaka povezanost pronađena je između religioznosti i sklonosti predrasudama u regijama sa slabo izraženom distancom moći, kao i izbegavanjem nesigurnosti, maskulinošću i kolektivizmom, dok je ova veza jača u državama koje ostvaruju više skorove na ovim Hofštedeovim dimenzijama. Predlažem postavljanje normi kao teorijski mehanizam preko kog preteći konteksti stvaraju i pospešuju, posebno one najmanje sklone predrasudama, da ispoljavaju negativne stavove prema pripadnicima drugih grupa.

Jasper Van Assche je istraživač-postdoktorant na Departmanu za razvojnu psihologiju, psihologiju ličnosti i socijalnu psihologiju na Univerzitetu u Gentu (Belgija) i predavač u Centru za socijalnu i kulturnu psihologiju na Univerzitetu u Levenu (Belgija). Doktorsku disertaciju odbranio je u maju 2018. Autor je 25 naučno priznatih publikacija. Pomoćnik urednika je časopisa “Journal of Social and Political Psyhology”, a dobitnik je i nagrade za najbolji doktorat u 2019., koju dodeljuje Belgijska asocijacija za psihološke nauke, kao i nagrade “Prix de Psychologie” koju dodeljuje Belgijska kraljevska akademija za najbolju doktorsku disertaciju iz domena psiholoških nauka u periodu između 2016. i 2018. Njegova istraživanja bave se ulogom razlika u društvu, političkim stavovima, međugrupnim odnosima i predrasudama. Konkretnije, on sistematski proučava kako socijalni kontekst u kome pojedinci žive oblikuje njihove lične socio-ideološke poglede, vrednosti, norme i verovanja, te kako ovo doprinosi njihovim međugrupnim i njima povezanim staovima. Ovaj pristup ne samo da posmatra psihološke i sociološke nivoe analize simultano, već takođe i posmatra kako zajednički deluju (npr. u interakciji) i utiču na međugrupne relacije u različitim domenima života. Ukratko, njegova istraživanja pokazuju da uvođenje pristupa koji uzima u obzir osoba x kontekst interakcije dovodi do interesentnih i temeljnijih nalaza o stavovima pojedinaca prema osobama koje pripadaju drugim gruapama, njihovim specifičnim ispoljavanjima predrasuda, pa čak i njihovim političkim stavovima, podršci političkim partijama, stavovima prema komšiluku i nameri da se osoba odseli.

https://www.vopspsy.ugent.be/en/social-psychology/jasper-van-assche.html
https://scholar.google.com/citations?user=OOE2OeMAAAAJ&hl=en

xyzzz
dr sci. med. Dejan Stevanović, naučni saradnik
Zašto su važna kros-kulturološka istraživanja za dečju psihologiju i psihijatriju?
Kros-kulturološka istraživanja nam omogućavaju da shvatimo ljudsko ponašanje i funkcionisanje globalno, testiranjem razlika i sličnosti proučavajući ljude iz različitih kultura i otkrivanjem šta je univerzalno, a šta kulturološki specifično u psihologiji i psihijatriji. Studije su pokazale da kod dece i mladih postoje ogromne varijacije u ispoljavanju psihijatrijskih poremećaja, da postoje različite manifestacije ponašanja/emocija/distresa i da su prisutni različiti protektivni i faktori rizika izmedju kultura i nacija na svetu. Pokazano je i da postoje razlike u shvatanju samih psiholoških konstrukata i njihovom merenju kroz različite kulturološke grupe. Šta je uzrok ovim varijacijama i razlikama, kako se nositi sa njima i kako ih prеvazilaziti neka su od pitanja koja otvaraju potrebu za daljim i novim kros-kulturološkim studijma kako bismo bolje razumeli mentalno zdravlje dece i mladih i to primenili u budućim istraživanjima i praktičnom radu. Od naročite važnosti su studje koje će primeniti savremena znanja iz različitih oblasti neuronauke.

Dejan Stevanović je dečji psihijatar, specijalista za neuropsihologiju i naučni saradnik na Klinici za neurologiju i psihijatriju za decu i omladinu Beograd. Dejan u svakodnevnoj, kliničkoj praksi radi kao konsultant na dijagnostikovanju i lečenju neurorazvojnih i neuropsihijatrijskih poremećaja kod dece i mladih. Glavna istraživačka interesovanja su dečja i adolescentna psihofarmakologija, kognitivna neuropsihijatrija, farmakoekonomija i studije kroz-kulturološke psihopatologije. Dejan je deo različitih nacionalnih i internacionalnih timova i grupa koji se bave studijama na deci i adolescentima, član uređivačkih odbora nekoliko časopisa, uključujući naš časopis Psihologija, a i osnivač je Internacionalne grupe za mentalno zdravlje dece (International Child Mental Health-Study Group – ICMH-SG) i Internacionalnog konzorcijuma za autizam (Autism Spectrum Disorder International consortium – ASDIC).

https://www.researchgate.net/profile/Dejan_Stevanovic2

Radionice

Prijava za popunjavanje praznih mesta biće omogućena na samoj konferenciji na info pultu u holu Fakulteta.
xyzzz
dr Dino Krupić
Uvod u SEM i longitudinalne modele

Trajanje radionice: 90 minuta
Broj učesnika: 25

Uopšteno govoreći, cilj istraživanja u psihologiji je razumeti psihičke procese u svrhu promocije mentalnog stanja pojedinca. Većina istraživanja se bazira na ispitivanju psihičkih procesa u jednoj vremenskoj tački. Međutim, ponekad nam je važno predvideti u kom smeru će se određeni psihički proces odvijati. U tom smislu, ne zanima nas samo odnos između različitih varijabli, već nas zanima i koliko su neki psihički fenomeni stabilni u vremenu, tj. koliko su podložni promenama i kako smer i intenzitet tih promena možemo predvideti. U ovoj radionici prikazaće se osnovni nacrti longitudinalnih istraživanja koji se analiziraju statističkim postupkom analize krive rasta (eng. growth curve analysis). Da bi se razumeli osnovni postupci ove analize, polaznici radionice će biti upoznati sa osnovama strukturalnog modelovanja i konfirmatornom faktorskom analizom. Primeri analiza će se sprovoditi pomoću statističkog softvera IBM SPSS Amos. Radionica je prvenstveno namenjena studentima master i doktorskih studija, kao i mladim istraživačima, ali i svima onima koji se interesuju za longitudinalna istraživanja i imaju bazično predznanje iz statistike.

Dr Dino Krupić je poslijedoktorand na Filozofskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Angažovan je na predmetima iz kolegija koji se odnose na primenjenu metodologiju i psihometriju, te psihologiju ličnosti. U naučnom radu najviše se interesuje za biološku osnovu ličnosti u okviru Teorije osetljivosti na potkrepljenje, korišćenje virtualne realnosti u izazivanju reakcije straha i anksioznosti, te razvojem ličnosti i izvršnih funkcija kod dece.

http://www.ffos.unios.hr/cv/12/psihologija/dino-krupic

xyzzz
dr Tatjana Krstić
Roditeljsko (ne)prihvatanje hroničnog zdravstvenog stanja kod deteta: procena roditelja i mogućnosti podrške

Trajanje radionice: 90 minuta
Broj učesnika: 25

Učesnici: psiholozi, defektolozi, socijalni radnici, lekari, vaspitači, nastavnici i svi zainteresovani za oblast savetodavnog rada i podrške porodici

Ciljevi radionice su:
Predstavljanje koncepta razrešenja, odnosno kognitivnog i emocionalnog prihvatanja detetovog zdravstvenog stanja;
Upoznavanje sa načinom procene roditeljskog odnosa prema detetovom zdravstvenom stanju;
Prikazivanje mogućnosti pružanja podrške roditeljima dece sa hroničnim bolestima/ smetnjama u razvoju.

Roditeljsko razrešenje predstavlja kognitivno i emocionalno prihvatanje detetovog zdravstvenog stanja, odnosno hronične bolesti ili smetnje u razvoju. Učesnici radionice će imati prilike da se upoznaju sa konceptom razrešenja i njegovim značajem za ostvarivanje kvalitetne roditeljske brige o detetu. Tokom radionice će biti prikazan i dijagnostički instrument za procenu roditeljskog odnosa prema detetovom zdravstvenom stanju pod nazivom Intervju o reagovanju na dijagnozu (Pianta i Marvin). Premda roditeljsko razrešenje predstavljamo kao dihotomnu kategoriju (razrešen vs. nerazrešen), klinički rad ukazuje da je pre u pitanju jedan proces i da je razrešenje opravdano sagledavati kao kontinuum, o čemu će biti diskutovano. U završnom delu radionice će učesnicima biti predstavljen program podrške “Naša priča” (Krstić, Mihić i Branković), koji je namenjen roditeljima dece sa hroničnim bolestima ili razvojnim smetnjama i čiji je glavni fokus usmeren na promovisanje i podršku roditeljskog razrešenja.

Doc. dr Tatjana Krstić, zaposlena na Medicinskom fakultetu u Novom Sadu, na Katedri za psihologiju. Kao specijalista medicinske psihologije je stekla veoma bogato profesionalno iskustvo u psihodijagnostici, savetovanju i psihoterapiji sa decom, adolescentima i njihovim roditeljima. Edukovala se iz različitih terapijskih pravaca za psihoterapijski rad sa decom i adolescentima (Integrativni dečji psihoterapuet). Profesionalno interesovanje usmereno na roditeljski odnos prema detetovom zdravstvenom stanju rezultiralo je brojnim istraživačkim nalazima. U saradnji sa kolegama sličnih interesovanja je kreirala grupni program podrške za roditelje dece sa hroničnim bolestima ili smetnjama u razvoju, pod nazivom “Naša priča”.

xyzzz

xyzzz
dr Bojana Bodroža
dr Bojana Dinić
Galaktički vodič kroz objavljivanje rada

Trajanje radionice: 90 minuta

Na ovoj radionici će se polaznici upoznati sa svim koracima u proceduri prijave rada u neki naučni časopis. Najpre, koji koraci prethode pisanju rada, na koji način izveštavati o rezultatima u skladu sa savremenom naučnom praksom i smernicama, kako odabrati adekvatan časopis za rad, koje su najčešće greške prilikom prijave rada i kako ih preduprediti, koji su mogući ishodi prilikom prijave rada i kako odgovoriti na njih i slično.
Radionica je osmišljena tako da polaznicima pruži informacije o novim trendovima u publikovanju načnih radova, kao i praktične savete u vezi sa samom pripremom i svim propratnim aspektima prijave rada, uključujući i demonstraciju rada s alatima koji mogu olašati ovaj proces.
Radionica je namenjena studentima master studija i doktorskih studija, kao i svim mladim istraživačima.

Voditelji radionice su doc. dr Bojana Bodroža i doc. dr Bojana Dinić koje imaju iskustva u različitim ulogama u procesu objavljivanja rada, i kao autori, recenzenti i članovi uredništva nacionalnih i međunarodnih naučnih časopisa.

http://www.psihologija.ff.uns.ac.rs/?bojana_bodroza
http://www.psihologija.ff.uns.ac.rs/?bojana_dinic