ČETVRTAK, 24. oktobar 2019. | ||
09:00 - 11:00 | info pult | Registracija učesnika / Participant Registration |
11:00 - 12:00 | kino sala | Svečano otvaranje / Opening ceremony |
12:00 - 13:00 | kino sala | Plenarno predavanje / Keynote lecture |
Prof. dr Elisabeth Meins | ||
Mind-reading for beginners: The role of caregiver mind-mindedness in predicting children's development | ||
13:00 - 14:30 | P9 | Ručak / Lunch |
14:30 - 16:00 | 101 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » |
Industrijska i organizacijska psihologija / Industrial and Organizational Psychology | ||
Voditelj: Nebojša Majstorović | ||
102 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » | |
Razvojna i pedagoška psihologija 1 / Developmental and Education Psychology 1 | ||
Voditelj: Jasmina Pekić | ||
114 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » | |
Socijalna psihologija 1 / Social Psychology 1 | ||
Voditelj: Bojana Bodroža | ||
16:00 - 17:30 | 114 | Simpozijum / Symposium » |
Životi koje živimo na internetu: psihološke determinante i posledice onlajn ponašanja / Our Lives Lived on the Internet: Psychological Determinants and Consequences of Online Behaviors | ||
Voditelj: Bojana Bodroža | ||
101 | Simpozijum / Symposium » | |
Mrežni pristup u psihopatologiji / Network approach to psychopathology | ||
Voditelj: Mikloš Biro | ||
102 | Simpozijum / Symposium » | |
Ako nisam najbolji, nisam dovoljno dobar - mitovi i istine o perfekcionizmu u sportu / If I am not the best - I am not good enough: The myts and truths about perfectionism in sports | ||
Voditelj: Jovana Trbojević and Zrinka Greblo Jurakić | ||
16:30 - 17:30 | 115 | HR lounge |
Ima li mesta za emocije u biznisu? Ivana Milinković, TIM Centar moderator: Boris Popov | ||
17:30 - 18:00 | P9 | Pauza za kafu / Coffee break |
18:00 - 19:00 | kino sala | Plenarno predavanje / Keynote lecture |
Prof. dr Vincent Egan | ||
The importance of forensic individual differences | ||
19:00 - 20:00 | mezanin | Koktel dobrodošlice / Welcoming cocktail |
PETAK, 25. oktobar 2019. | ||
09:00 - 10:00 | info pult | Registracija učesnika / Participant Registration |
10:00 - 11:30 | 114 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » |
Klinička psihologija 1 / Clinical Psychology 1 | ||
Voditelj: Snežana Tovilović | ||
101 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » | |
Psihologija sporta / Sport psychology | ||
Voditelj: Jovana Trbojević | ||
102 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » | |
Socijalna psihologija 2 / Social Psychology 2 | ||
Voditelj: Vladimir Mihić | ||
11:30 - 12:00 | P9 | Pauza za kafu / Coffee break |
12:00 - 13:00 | kino sala | Plenarno predavanje / Keynote lecture |
Prof. dr Lidija Arambašić | ||
Gubici kao mogući uzroci i/ili povodi agresije/nasilja? / Losses as possible causes or reasons of aggression/violence | ||
13:00 - 14:30 | P9 | Ručak / Lunch |
14:30 - 16:00 | 114 | Simpozijum / Symposium » |
Karakteristike antisocijalnih ponašanja među rizičnim grupama: deca s psihopatijom, delinkventi i osuđenici / Characteristics of antisocial behaviors among risky groups: Psychopathy-like children, delinquents, and offenders | ||
Voditelj: Bojana Dinić and Vincent Egan | ||
101 | Simpozijum / Symposium » | |
Kako je biti LGBT osoba? Šta kaže nauka / What's It Like To Be LGBT? What the Science Have to Say | ||
Voditelj: Ivan Jerković | ||
102 | Simpozijum / Symposium » | |
Izgaranje, angažovanje i subjektivno blagostanje studenata u Jugoistočnoj Evropi - savremeni trendovi / Burnout, engagement and subjective well being among students in three transitional countries - current trends | ||
Voditelj: Boris Popov | ||
16:00 - 16:30 | P9 | Pauza za kafu / Coffee break |
hol | Poster sekcija 1 / Poster section 1 » | |
16:30 - 17:30 | 115 | HR lounge |
Zašto ostajemo u kompanijama? Mit vs. realnost Lana Surla, Manpower moderator: Dragana Jelić | ||
16:30 - 18:00 | 114 | Sekcija usmenih izlaganja » |
Razvojna i pedagoška psihologija 2 / Developmental and Education Psychology 2 | ||
Voditelj: Marija Zotović | ||
101 | Sekcija usmenih izlaganja » | |
Psihologija ličnosti / Personality Psychology | ||
Voditelj: Bojana Dinić | ||
102 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » | |
Psihologija percepcije / Statistika / Psychology of Perception / Statistics | ||
Voditelj: Sunčica Zdravković | ||
18:00 - 19:30 | 123 | Radionica / Workshop » |
Uvod u SEM i longitudinalne modele | ||
Voditelj: Dino Krupić | ||
114 | Radionica / Workshop » | |
Roditeljsko (ne)prihvatanje hroničnog zdravstvenog stanja kod deteta: procena roditelja i mogućnosti podrške | ||
Voditelj: Tatjana Krstić | ||
115 | Radionica (TraNSferov podskup) » | |
Galaktički vodič kroz objavljivanje rada | ||
Voditelj: Bojana Bodroža i Bojana Dinić | ||
20:00 - 00:00 | Restoran "Veliki" | Svečana večera / Conference dinner |
SUBOTA, 26. oktobar 2019. | ||
09:00 - 10:00 | info pult | Registracija učesnika / Participant Registration |
10:00 - 11:30 | 101 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » |
Klinička psihologija 2 / Clinical Psychology 2 | ||
Voditelj: Ljiljana Mihić | ||
114 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » | |
Kognitivna psihologija / Cognitive Psychology | ||
Voditelj: Dušica Filipović-Đurđević | ||
11:30 - 12:00 | P9 | Pauza za kafu / Coffee break |
12:00 - 13:00 | kino sala | Plenarno predavanje / Keynote lecture |
Prof. dr Nirvana Pištoljević | ||
Evidence-based pristupi u programima podrške ranom razvoju / Evidence-based approaches to early development support programs | ||
13:00 - 14:30 | P9 | Ručak / Lunch |
14:30 - 16:00 | 114 | Simpozijum / Symposium » |
Međugrupni odnosi i socijalni identiteti u multietničkim i multikulturalnim regionima / Intergroup relations and social identities in multiethnic and multicultural regions | ||
Voditelj: Vladimir Mihić | ||
101 | Simpozijum / Symposium » | |
Simpozijum u čast Marvina Zakermana / Symposium in honor of Marvin Zuckerman | ||
Voditelj: Đorđe Čekrlija and Lana Vujaković | ||
102 | Simpozijum / Symposium » | |
Podrška ranom razvoju dece u Srbiji / Early childhood development support in Serbia | ||
Voditelj: Ivana Mihić and Nirvana Pištoljević | ||
16:00 - 16:30 | P9 | Pauza za kafu / Coffee break |
hol | Poster sekcija 2 / Poster section 2 » | |
16:30 - 17:30 | 115 | HR lounge |
Uloga psihologije u formiranju uspešnih timova Karlo Bem, Symphony moderator: Dragana Jelić | ||
kino sala | Plenarno predavanje (TraNSferov podskup) | |
dr Jasper van Assche | ||
Međunarodni pogled na ograničenja koja regija ima na vezu između predrasuda i individualnih razlika / A world-wide look at regional constraints of dispositions-prejudice associations | ||
114 | Promocija / Promotion | |
Centar za primenjenu psihologiju i časopisi Primenjena psihologija i Psihološka istraživanja / Center for Applied Psychology and journals Applied Psychology and Psychological Research | ||
17:30 - 18:00 | P9 | Pauza za kafu / Coffee break |
18:00 - 19:30 | kino sala | Panel diskusija / Panel discussion » |
Psihologija, psihoterapija i koučing: ima li mesta za sve? prof. dr Nikola Petrović prof. dr Ivan Jerković mr Nebojša Jovanović Milica Novkov Moderator: prof. dr Boris Popov | ||
19:30 - 20:00 | kino sala | Zatvaranje skupa i dodela nagrada za najboljeg recenzenta, najbolji rad i najbolji poster / Closing and award ceremony |
NEDELJA, 27. oktobar 2019. | ||
10:00 - 11:00 | kino sala | Plenarno predavanje (TraNSferov podskup) |
dr sci. med. Dejan Stevanović | ||
Zašto su važna kros-kulturološka istraživanja za dečju psihologiju i psihijatriju? | ||
11:00 - 11:30 | P9 | Pauza za kafu / Coffee break |
11:30 - 13:00 | 101 | Sekcija usmenih izlaganja / Oral section » |
TraNSferov podskup / TraNSfer's Subconference |
Elizabeth Meins je redovni profesor na Odseku za psihologiju Univerziteta u Jorku, Velika Britanija.
Osnovne studije iz prirodnih nauka završila je na Univerzitetu u Kembridžu, gde se usmerava na oblast psihologije u poslednjoj godini studija. Ostaje u Kembridžu gde doktorira iz oblasti razvojne psihologije. Nakon 16 godina rada na Univerzitetu Durham, dr Meins prelazi na Univerzitet u Jorku (2013).
Od početaka svog istraživačkog rada zainteresovana je za pitanja uticaja socijalne sredine na kognitivni razvoj. Njeno osnovno istraživačko interesovanje fokusirano je na fenomen "orijentisanosti na um deteta" (eng. mind-mindedness) koji podrazumeva kapacitet roditelja da se bavi mentalnim stanjima svog deteta. Najveći broj istraživakih radova prof. dr Meins potvrđuje pozitivni uticaj ove roditeljske kompetencije na kasniji socio-kognitivni i socio-emocionalni razvoj dece. Takođe se bavi i istraživanjem fenomena afektivne vezanosti, posebno pitanjem kako formirane reprezentacije usmeravaju pažnju i kognitivne procese u mlađem odraslom dobu.
Istraživački rezultati prof. dr Meins su doprineli kreiranju stručnih i edukativnih programa nacionalnog nivoa ("All babies count", "Minding the baby", "Baby steps"). Ona takođe sarađuje sa kliničkim psiholozima na implementaciji interventih programa namenjenih hospitalizovanim majkama usled težih psihičkih poremećaja u cilju unapređenja odnosa između majke i deteta.
Autorka je više stotina naučnih i stručnih publikacija, i član je Britanskog psihološkog društva i Društva za istraživanje dečijeg razvoja.
https://www.york.ac.uk/psychology/staff/academicstaff/elizabeth_meins/#external
https://scholar.google.co.uk/citations?user=gG4O5vIAAAAJ&hl=en&oi=ao
Prof. dr Vinsent Egan je vanredni profesor u oblasti forenzičke psihološke prakse na Univerzitetu u Notingemu i rukovodilac doktorskih studija forenzičke psihologije na istom univerzitetu.
Diplomirao je psihologiju na Goldsmiths koledžu, Univerziteta u Londonu 1984. godine, doktorirao na Univerzitetu u Edinburgu 1991. i na Univerzitetu u Lesteru 1996. godine. Radio je pet godina kao klinički psiholog u poluzatvorenoj jedinici za osuđenike s mentalnim poremećajima i bio vodeći psiholog za jedinicu za poremećaje ličnosti pri notingemskom centru za zdravstvenu zaštitu (NHS Trust)
Bio je rukovodilac master studijskog programa forenzičke psihologije na Glasgov Caledonian Univerzitetu (2001- 2007), i rukovodilac master studijskog programa iz forenzičke psihologije i master programa za procenu i tretman seksualnih prestupnika na Univerzitetu u Lesteru.
Prof.dr Egan napisao je više od 380 sudskih izveštaja i još uvek radi sa prestupnicima preko nezavisnih pravnih zastupnika. Autor je preko 130 akademskih publikacija i član je britanskog psihološkog društva i međunarodnog društva za proučavanje individualnih razlika.
Prof. dr Arambašić je diplomirala psihologiju i doktorirala iz oblasti zdravstvene i kliničke psihologije 1994.godine na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Od 1982. god. zaposlena je u Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu i to na Katedri za zdravstvenu i kliničku psihologiju, gde predaje predmete: Psihoterapijski pravci, Psihološko savjetovanje u kriznim situacijama, Osnove psihološkog savjetovanja i Osnove traumatske psihologije.
Prof.Arambašić je aktivno sudjelovala u brojnim projektima usmjerenim na pružanje psihosocijalne pomoći žrtvama rata te podrške stručnjacima pomagačkih zanimanja koji su intenzivno radili s tom populacijom. Ima veliko iskustvo u edukaciji stručnjaka pomagačkih zanimanja u području psihološkog savjetovanja, savjetovanja u kriznim situacijama i traumatske psihologije. Uključena je u osmišljavanje i rad na uspostavi sustava za provedbu psiholoških kriznih intervencija u Hrvatskoj, i ima bogato iskustvo u vođenju supervizije psihosocijalnog rada stručnjaka različitih pomagačkih zanimanja i to u vladinom i nevladinom sektoru.
Samostalno i u koautorstvu objavila je više od 50 znanstvenih i stručnih radova. Samostalna je autorica dviju knjiga: "Gubitak, tugovanje, podrška" (2008) i "Psihološka prva pomoć nakon kriznih događaja: vodič kroz psihološke krizne intervencije u zajednici" (2012).
Izlagala je znanstvene i stručne radove na brojnim skupovima i kongresima u zemlji i inozemstvu. Održala je pozvana predavanja na domaćim i inozemnim znanstveno-stručnim skupovima.
Za svoja znanstveno-stručna postignuća dobila je četiri nagrade (Hrvatskog psihološkog društva i Filozofskog fakulteta u Zagrebu).
Dr. Nirvana Pištoljević završila je studije psihologije na Rutgers univerzitetu (SAD). Postdiplomske studije je pohađala na Univerzitetu Columbia u New Yorku gdje je stekla tri magisterijuma iz oblasti specijalnog, opšteg obrazovanja i primjenjene bihejvioralne analize, prakse podučavanja u specijalnom obrazovanju, te bihejviorizma. Na Univerzitetu Columbia je i doktorirala u oblasti primjenjene bihejvioralne analize, nakon čega na istom univerzitetu već 6 godina predaje na postdiplomskim studijima, na predmetima specijalnog obrazovanja i inkluzije. Predaje i na postiplomskim studijima iz psihologije i primjenjene bihejvioralne analize na Parma univerzitetu u Italiji.
Radila je 7 godina u Fred Keller školi u New Yorku (koja je ujedno i naučnoistraživački centar pri Univerzitetu Columbia) sa decom sa i bez poteškoća uzrasta 18 mjeseci do 5 godina, po sistemu CABAS®, i tada je bila mentor postdiplomskim studentima.
Objavila je brojne naučnoistraživačke radove sa fokusom na indukciju govora i razvojnih faza kod dece s poteškoćama u razvoju. Od 2010. godine je Izvršna direktorica Udruženja EDUS (Edukacija za sve) za djecu sa i bez poteškoća u razvoju. Sprovodi naučno zasnovane programe rane intervencije, vrtićke, predškolske, školske i dodatne nastave u EDUS centru, te pri školi „Mjedenica“.
U funkciji potpredsjednika Bosanskohercegovačko-američke akademije umjetnosti i nauka, svake godine organizuje naučne konferencije i razmjene znanja stručnjaka iz Amerike i regije.
https://www.tc.columbia.edu/faculty/np2127/
http://edusbih.org/bhs/edus-osoblje/
Jasper Van Assche je istraživač-postdoktorant na Departmanu za razvojnu psihologiju, psihologiju ličnosti i socijalnu psihologiju na Univerzitetu u Gentu (Belgija) i predavač u Centru za socijalnu i kulturnu psihologiju na Univerzitetu u Levenu (Belgija). Doktorsku disertaciju odbranio je u maju 2018. Autor je 25 naučno priznatih publikacija. Pomoćnik urednika je časopisa “Journal of Social and Political Psyhology”, a dobitnik je i nagrade za najbolji doktorat u 2019., koju dodeljuje Belgijska asocijacija za psihološke nauke, kao i nagrade “Prix de Psychologie” koju dodeljuje Belgijska kraljevska akademija za najbolju doktorsku disertaciju iz domena psiholoških nauka u periodu između 2016. i 2018. Njegova istraživanja bave se ulogom razlika u društvu, političkim stavovima, međugrupnim odnosima i predrasudama. Konkretnije, on sistematski proučava kako socijalni kontekst u kome pojedinci žive oblikuje njihove lične socio-ideološke poglede, vrednosti, norme i verovanja, te kako ovo doprinosi njihovim međugrupnim i njima povezanim staovima. Ovaj pristup ne samo da posmatra psihološke i sociološke nivoe analize simultano, već takođe i posmatra kako zajednički deluju (npr. u interakciji) i utiču na međugrupne relacije u različitim domenima života. Ukratko, njegova istraživanja pokazuju da uvođenje pristupa koji uzima u obzir osoba x kontekst interakcije dovodi do interesentnih i temeljnijih nalaza o stavovima pojedinaca prema osobama koje pripadaju drugim gruapama, njihovim specifičnim ispoljavanjima predrasuda, pa čak i njihovim političkim stavovima, podršci političkim partijama, stavovima prema komšiluku i nameri da se osoba odseli.
https://www.vopspsy.ugent.be/en/social-psychology/jasper-van-assche.html
https://scholar.google.com/citations?user=OOE2OeMAAAAJ&hl=en
Dejan Stevanović je dečji psihijatar, specijalista za neuropsihologiju i naučni saradnik na Klinici za neurologiju i psihijatriju za decu i omladinu Beograd. Dejan u svakodnevnoj, kliničkoj praksi radi kao konsultant na dijagnostikovanju i lečenju neurorazvojnih i neuropsihijatrijskih poremećaja kod dece i mladih. Glavna istraživačka interesovanja su dečja i adolescentna psihofarmakologija, kognitivna neuropsihijatrija, farmakoekonomija i studije kroz-kulturološke psihopatologije. Dejan je deo različitih nacionalnih i internacionalnih timova i grupa koji se bave studijama na deci i adolescentima, član uređivačkih odbora nekoliko časopisa, uključujući naš časopis Psihologija, a i osnivač je Internacionalne grupe za mentalno zdravlje dece (International Child Mental Health-Study Group – ICMH-SG) i Internacionalnog konzorcijuma za autizam (Autism Spectrum Disorder International consortium – ASDIC).
Dr Dino Krupić je poslijedoktorand na Filozofskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Angažovan je na predmetima iz kolegija koji se odnose na primenjenu metodologiju i psihometriju, te psihologiju ličnosti. U naučnom radu najviše se interesuje za biološku osnovu ličnosti u okviru Teorije osetljivosti na potkrepljenje, korišćenje virtualne realnosti u izazivanju reakcije straha i anksioznosti, te razvojem ličnosti i izvršnih funkcija kod dece.
http://www.ffos.unios.hr/cv/12/psihologija/dino-krupic
Doc. dr Tatjana Krstić, zaposlena na Medicinskom fakultetu u Novom Sadu, na Katedri za psihologiju. Kao specijalista medicinske psihologije je stekla veoma bogato profesionalno iskustvo u psihodijagnostici, savetovanju i psihoterapiji sa decom, adolescentima i njihovim roditeljima. Edukovala se iz različitih terapijskih pravaca za psihoterapijski rad sa decom i adolescentima (Integrativni dečji psihoterapuet). Profesionalno interesovanje usmereno na roditeljski odnos prema detetovom zdravstvenom stanju rezultiralo je brojnim istraživačkim nalazima. U saradnji sa kolegama sličnih interesovanja je kreirala grupni program podrške za roditelje dece sa hroničnim bolestima ili smetnjama u razvoju, pod nazivom “Naša priča”.
Voditelji radionice su doc. dr Bojana Bodroža i doc. dr Bojana Dinić koje imaju iskustva u različitim ulogama u procesu objavljivanja rada, i kao autori, recenzenti i članovi uredništva nacionalnih i međunarodnih naučnih časopisa.
http://www.psihologija.ff.uns.ac.rs/?bojana_bodroza
http://www.psihologija.ff.uns.ac.rs/?bojana_dinic